A Kutatási Ösztöndíjprogram záró rendezvényére hagyományosan minden tanév tavaszi szemeszterének végén kerül sor. A hallgatói Műhelykonferencia idén 2025. május 14-én zajlott Főiskolánkon, amely ebben az évben első alkalommal kiegészült egy kutatói workshoppal.
A rendezvényt dr. Sebestyén József rektor nyitotta meg, aki nyitóbeszédében a kutatómunka fontosságát, a kutatói utánpótlás biztosítását hangsúlyozta, majd a Kutatói Workshop szerepét és jelentőségét ismertette a jelenlévők számára. A workshop célja az előadó oktatók egy-egy olyan kutatási tématerületének bemutatása, amelyhez kapcsolódóan tudományos kutatás iránt elkötelezett hallgatók jelentkezését várják. A workshop tehát az ösztöndíjprogram célkitűzéseit, továbbá a hallgatói kiválóság megteremtését hivatott támogatni, elősegítve a jelentkezők kvalifikációját mind az intézményi, mind az Országos Tudományos Diákköri Konferenciára. E tekintetben a rendezvény mérföldkőnek számít – ahogy a rektori felvezetőben elhangzott – ez a nap “a Főiskola tudományos közösséggé válásának nulladik napja”, hiszen az oktatók kutatói tevékenységéhez immáron hallgatók is kapcsolódhatnak.
Az egész délelőttöt kitöltő előadássorozat első felszólalójaként dr. Sebestyén József rektor, főiskolai tanár a két- vagy háromnyelvű környezetnek a gyermekek beszédfejlődésére és kognitív rendszerére kifejtett hatásáról tartott előadást. Ezt követően dr. Fodor János főiskolai tanár a vörösiszap katasztrófa társadalmi hatását a megemlékezések fókuszán keresztül mutatta be az érintettek oldaláról, majd Schutzmann Réka adjunktus a kiégés pszichoszociális hátterének összetevőit a JD-R modell keretében ismertette. A workshop második felében dr. Szlávicz Eszter egyetemi docens, központvezető a korai anya-gyermek kapcsolat szomatikus tünetek kialakulásában játszott szerepéről beszélt, míg dr. Ládonyi Zsuzsanna tanszékvezető, egyetemi docens előadásában ismertette hol és hogyan keresnek mentális segítséget online a fiatalok.
A program egy rövid szünet után a hallgatói Műhelykonferenciával folytatódott, melyet Bognárné dr. habil. Kocsis Judit a Pedagógia Tanszék tanszékvezetője nyitott meg. A konferencián az ösztöndíjas hallgatók az őszi és a tavaszi szemeszterben az ösztöndíjprogram keretében tervezett empirikus kutatásaik eredményeiről adtak számot a jelenlévő hallgatóságnak.
Veszprémi Melinda I. évfolyamos csecsemő- és kisgyermeknevelő alapszakos hallgató előadásában bemutatta milyen hatást gyakorolnak a mese- és versélmények a 0-3 éves gyermekek motorikus fejlődésére. Munkáját Kántor Zsuzsanna óraadó oktatónk mentorálta. Gréczi Cecília II. éves hittanár-nevelőtanár szakos hallgató a nem tipikusan fejlődő gyerekek hitoktatásának eredményességét a “kéttanáros-modell” alapján vizsgálta. Kutatását Bognárné dr. habil. Kocsis Judit tanszékvezető egyetemi docens mentorálta.
Tóth Katalin I. éves hittanár-nevelőtanár mesterszakos hallgató Ezekiel próféciái és az ökológiai válság című tanulmányát prezentálta. A hallgató kutatását Lévai Ádám főiskolai adjunktus mentorálta. Kövecses Boglárka III. éves szociális munka alapszakos hallgató a belföldi vándormozgalom egyik jelenségét, a tanyára költözés okait kutatta. A hallgatót dr. Ivony Éva főiskolai docens mentorálta. Illés Teréz Eszter I. évfolyamos szociális munka mesterszakos hallgató a reziliencia és az ágazatban munkában töltött évek kapcsolatát vizsgálta gyermekjóléti és gyermekvédelmi dolgozók körében. Kutatását Schutzmann Réka főiskolai adjunktus mentorálta.
A Műhelykonferencia zárásaként Bognárné dr. habil. Kocsis Judit tanszékvezető megköszönte a diákok előadásait és a mentortanáraik támogatását, és arra biztatta a hallgatókat, hogy folytassák kutatásaikat, és lehetőség szerint publikálják eredményeiket.